Aktualności

EkoExpert Doradztwo Ekologiczne i Gospodarcze Sp. z o.o serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie  z RODO (Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych) pt.:"WITAJ W ŚWIECIE GENERAL DATA PROTECTION REGULATION" Szkolenie odbędzie się w godzinach 9.00- 14.00, 10 września 2018 r.
 w centrum Białegostoku.

Uczestnik szkolenia  zapozna się z nowymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych, z obowiązkami jakie nakłada nowa ustawa na pracodawców, jak też i pracowników oraz w jaki sposób chronimy dane osobowe. Uczestnik pozna ryzyka związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz będzie potrafił stosować zasady ochrony danych osobowych w swojej pracy. 
Realizacja usługi umożliwi nabycie wiedzy z zakresu zmian w przepisach - ustawa z dnia 10.05.2018 o ochronie danych osobowych. 

Poniżej przedstawiamy ramowy program szkolenia: 

1. RODO – idea zmian
2. Dane osobowe jako produkt
3. Co jest a co nie jest daną osobową?
4. Ile warte są dane osobowe?
5. Czym jest przetwarzanie?
6. Przesłanki legalności przetwarzania
7. Zgoda na przetwarzanie danych – czym jest?
8. Koronne zasady RODO: „privacy by default” , „privacy by design”
9. Prawa osób, których dane dotyczą
10. Obowiązki Administratora Danych Osobowych
11. Obowiązki techniczne ADO
12. Odpowiedzialność ADO
13. Inspektor Ochrony Danych Osobowych – kim jest, jakie ma zadania, kiedy trzeba go mieć?
14. ABC bezpieczeństwa danych osobowych
15. Zagrożenia bezpieczeństwa
16. Naruszenia bezpieczeństwa
17. Podstawy prawne – gdzie ta rewolucja w ochronie danych?
18. Ochrona danych a ochrona dóbr osobistych
19. Urząd Ochrony Danych – czym jest, jakie ma priorytety
20. Kontrola UODO – jak wygląda, czego się spodziewać?
21. Ciekawostki (dane biometryczne, profilowanie)

Szkolenie poprowadzi Piotr Czubaty – audytor, Inspektor Danych Osobowych w obszarze bezpieczeństwa i kontroli wewnętrznej od 2014 roku, a od roku 2016 zastępca Administratora Bezpieczeństwa Informacji w jednej z największych organizacji finansowych o międzynarodowym zasięgu. Osobiście wdrażający procedury związane z dostosowaniem dokumentacji i procesów do wymagań RODO, współpracujący z podmiotami szkoleniowymi i wdrożeniowymi, mający na koncie liczne skuteczne wdrożenia w firmach z sektora prywatnego, jak też jednostkami samorządu terytorialnego.

Zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat szkolenia oraz serwis konferencyjny.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie czytelnie wypełnionego formularza zgłoszeniowego faksem lub mailem w terminie do 31.08.2018 r. oraz dokonanie zapłaty za szkolenie.
Cena szkolenia: 400,0 zł (+VAT) od osoby. Przy zapisie kilku osób z tej samej firmy - kolejna osoba 10% taniej.

Formularz zgłoszeniowy oraz więcej informacji  pobierz

Kontakt: Bożena Paniczko
tel. 694 921 288

Wraz z utworzeniem 24 stycznia 2018 roku Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zezwolenia na transport odpadów odeszły w zapomnienie. W ich miejsce przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie transportu odpadów muszą uzyskać wpis do ww. rejestru w terminie 6 miesięcy od dnia jego utworzenia – tj. do 24 lipca 2018 roku. Po otrzymaniu wpisu do rejestru nie będzie konieczności uzyskiwania zezwoleń na transport odpadów.

Na stronie Ministerstwa Środowiska, dokładnie pod adresem bdo.mos.gov.pl -  ukazał się komunikat w sprawie prowadzenia rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami:

Zgodnie z art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 21 i z 2017 r. poz. 2422) marszałkowie województw zobowiązani są do prowadzenia rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Wpisu do rejestru na wniosek podmiotu lub z urzędu w przypadku, o którym mowa w art. 51 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach dokonuje marszałek województwa, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę podmiotu. Natomiast wpisu do rejestru z urzędu w przypadkach, o których mowa w art. 51 ust. 1 pkt 1–5 ww. ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, dokonuje marszałek województwa, właściwy ze względu na miejsce wykonywania działalności.

Podstawą do dokonania wpisu jest złożenie przez podmiot wniosku w formie papierowej, którego wzór określają załącznik nr 1 i 2 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru (Dz. U. poz. 2458).

EkoExpert Doradztwo Ekologiczne i Gospodarcze Sp. z o.o serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie pt.:"Ochrona środowiska w przedsiębiorstwie"

Szkolenie odbędzie się w godzinach 9.00- 16.00, 15 oraz 16 marca 2018 r.
w centrum  Białegostoku

Głównym tematem szkolenia będzie omówienie sposobów naliczania opłat za korzystanie ze środowiska wraz z praktycznymi wskazówkami minimalizacji wysokości opłaty.

Podczas szkolenia omówimy również ogólne obowiązki środowiskowe dotyczące przedsiębiorców. Przybliżymy najważniejsze zmiany w prawie ochrony środowiska wprowadzone od stycznia 2018 roku. Określimy jakie pozwolenia i zgłoszenia są niezbędne przy działalności firmy. Podpowiemy jak uniknąć kar i opłat podwyższonych. Poruszymy też i wiele innych praktycznych aspektów ochrony środowiska.

Celem szkolenia jest przybliżenie zagadnień związanych z naliczaniem opłat za korzystanie ze środowiska, raportowaniem do bazy KOBiZE oraz gospodarowaniem odpadami.

 

Poniżej przedstawiamy ramowy program szkolenia:

 

Dzień 1: Opłaty za korzystanie ze środowiska oraz raportowanie do bazy KOBiZE

  • Ogólne obowiązki przedsiębiorcy wynikajace z przepisów prawa w zakresie ochrony środowiska (opłata produktowa, pozwolenia wodnoprawne, pozwolenia na emisje, obowiązki wprowadzającego baterie i akumulatory, obowiązki wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny, baza KOBiZE)
  • Podstawowe informacje na temat funkcjonującego w Polsce systemu opłat za korzystanie ze środowiska (podstawy prawne, organy, system opłat, rodzaje opłat, sankcje i kary, zezwolenia, zaświadczenia)
  • Ewidencja środowiskowa na potrzeby opłat środowiskowych (zasady prowadzenia, najczęściej popełniane błędy)
  • Opłaty za korzystanie ze środowiska – wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza (omówienie obowiązków i zasad naliczenia opłat, praktyczne wykorzystanie oprogramowania)
  • Opłaty za korzystanie ze środowiska – wprowadzanie ścieków do wód lub ziemi (omówienie obowiązków i zasad naliczenia opłat, praktyczne wykorzystanie oprogramowania)
  • Opłaty za korzystanie ze środowiska – pobór wód (omówienie obowiązków i zasad naliczenia opłat, praktyczne wykorzystanie oprogramowania)
  • Wyliczanie opłat za korzystanie ze środowiska (ćwiczenia praktyczne, omówienie formularzy sprawozdań z zakresu korzystania ze środowiska)
  • Prawne uwarunkowania rejestracji w Krajowym Ośrodku Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBiZE)
  • Podstawy raportowania do KOBIZE (Praktyczne aspekty rejestracji i wysyłania formularzy sprawozdań)
  • Pytania uczestników szkolenia


Dzień 2: Gospodarka odpadowa w firmie

 

  • Podstawowe informacje na temat funkcjonującego systemu gospodarki odpadami (podstawy prawne, ograny, system sprawozdawczy, regulacje prawne dotyczące pozwoleń odpadowych)
  • Zasady klasyfikacji odpadów (klasyfikacja odpadów, zmiana klasyfikacji odpadów z niebezpiecznych na inne niż niebezpieczne, ze wskazaniem których grup odpadów to dotyczy)
  • Produkty uboczne w produkcji (wyjaśnienie i źródło powstania)
  • Sposoby gospodarowania odpadami (możliwość przekazania osobom fizycznym i jednostkom organizacyjnym)
  • Postępowanie z odpadami (wytwarzanie, magazynowanie, transport, zasady odpowiedzialności administracyjnej za odpady)
  • Ewidencja odpadów (ewidencja uproszczona i pełna, wymagania prawne)
  • Sprawozdawczość odpadowa (praktyczne zajęcia z zakresu wypełnienia kart przekazania odpadów, prowadzenia ewidencji odpadów i sporządzania sprawozdania o odpadach, kary administracyjne)
  • Decyzje odpadowe (wymagane decyzje, organy wydające decyzje, kary administracyjne)
  • Pytania uczestników szkolenia

Zapewniamy materiały dydaktyczne i pomocnicze, certyfikat uczestnictwa, serwis kawowy oraz przekąski.

Szkolenie obejmuje 14 godzin zajęć prowadzonych w cyklu dwudniowym.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie czytelnie wypełnionego formularza zgłoszeniowego faksem lub mailem w terminie do 04.02.2018 r. oraz dokonanie zapłaty za szkolenie.

Cena szkolenia: 600,00 zł (netto) od osoby.  Przy zapisie kilku osób z tej samej firmy - kolejna osoba 10% taniej.

Formularz zgłoszeniowy oraz więcej informacji pobierz

Kontakt: Bożena Paniczko

tel. 694 921 288

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska zamieszczono wyjaśnienia odnośnie opłaty recyklingowej za lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego, która zaczęła obowiazywać od stycznia 2018 r.

Zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami dotyczącymi opłaty recyklingowej:

https://www.mos.gov.pl/aktualnosci/szczegoly/news/oplata-recyklingowa-za-torby-foliowe-pytania-i-odpowiedzi/

 

 

W Serwisie Regionalnego Programu Województwa Podlaskiego ukazał się harmonogram naboru wniosków o dofinansowanie projektów w trybie konkursowym na rok 2018 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

https://rpo.wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/harmonogram-naboru-wnioskow-w-ramach-rpowp-na-2018-rok.html

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z potencjalnymi możliwościami uzyskania dofinansowania.

Nasi Eksperci służą pomocą i z chęcią odpowiedzą na wszelkie pytania.  

Czy przedsiębiorca, który nie jest zobowiązany do prowadzenia pełnej ewidencji odpadów i w danym roku nie przekazał odpadów, zobowiązany jest do złożenia rocznego sprawozdania o ilości wytworzonych odpadów?

Posiadacz odpadów jest obowiązany do prowadzenia na bieżąco ilościowej i jakościowej ewidencji zgodnie z katalogiem odpadów.

W przypadku nie przekracza ilości 100 kg rocznie odpadów niebezpiecznych oraz 5 Mg rocznie odpadów innych niż niebezpieczne ewidencję odpadów można prowadzić z wykorzystaniem wyłącznie karty przekazania odpadów (KPO).

Podmiot prowadzący ewidencję w sposób uproszczony, które nie przekazał odpadów, ale wytworzył w danym roku kalendarzowym odpady, ma obowiązek sporządzać roczne zestawienie danych o wytworzonych odpadach. W myśl art. 75 ust. 1 pkt 1 ustawy o odpadach, roczne sprawozdanie o wytworzonych odpadach sporządza wytwórca odpadów zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów - bez wyłączania osób, które zgodnie z art. 71 u.o. mogą prowadzić uproszczoną ewidencję odpadów. Ustawodawca nie uzależnił obowiązku sprawozdawczego od rodzaju ewidencji, do jakiej podmiot został zobowiązany.

Roczne sprawozdanie Przedsiębiorca musi sporządzić na podstawie ilości zgromadzonych odpadów w miejscu ich wytworzenia, biorąc pod uwagę swoje doświadczenie, wiedzę lub możliwość bezpośredniego pomiaru tych ilości.

Zbiorcze zestawienie danych o odpadach jest składane do właściwego urzędu marszałkowskiego, ze względu na miejsce prowadzenia działalności.

Podmiot, który wbrew obowiązkowi nie prowadzi ewidencji odpadów, albo prowadzi tę ewidencję w sposób nieterminowy lub niezgodnie ze stanem rzeczywistym, zgodnie z art. 180 u.o., podlega karze grzywny. Również karze grzywny, w myśl art. 180a u.o. podlega podmiot, który wbrew obowiązkowi, o którym mowa w art. 76 u.o., nie składa sprawozdania.

Więcej porad w zakładce BAZA WIEDZY

Informujemy, iż  jako firma wpisana do Bazy Usług Rozwojowych  mamy w naszej ofercie szkolenia, na które można uzyskać dofinansowanie. 

Dofinansowanie dotyczy mikro, małych oraz średnich przedsiębiorców, posiadających siedzibę, filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu na terenie województwa podlaskiego oraz ich pracowników. 

Możliwe poziomy dofinansowania:
• dla pojedynczej usługi  rozwojowej ( szkolenia, doradztwa, coaching, mentoring, studia podyplomowe ) dla jednego uczestnika projektu (pracownika):
do 5 000 PLN
do 80% kosztów usługi rozwojowej
• na osobę do 10 000 PLN
• na przedsiębiorstwo do 50 000 PLN

Co trzeba zrobić aby uzyskać dofinansowanie?

Wystarczy  śledzić na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku ogłoszenia o kolejnym naborze ( do tej pory były już trzy nabory) i złożyć formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi załącznikami  do WUP  w Białymstoku. Zwykle nabór trwa miesiąc lub do wyczerpania alokacji (KTO PIERWSZY TEN LEPSZY).  

Maksymalny poziom dofinansowania - 80% mogą otrzymać między innymi:

-  pracownicy w wieku 50 lat lub więcej;
-  pracownicy o niskich kwalifikacjach;
-  pracownicy z niepełnosprawnościami;
-  przedsiębiorstwa wysokiego wzrostu;
-  przedsiębiorca, który funkcjonuje w sektorach wpisujących się w inteligentne specjalizacje.

Pozostali przedsiębiorcy mogą uzyskać 50% dofinansowania. 

Nasza oferta szkoleń wpisana do Bazy Usług Rozwojowych link do oferty szkoleń

 

Program Polska Wschodnia 2014-2020 (PO PW) to instrument wsparcia rozwoju społeczno-gospodarczego 5 województw: lubelskiego, podlaskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.

Jego środki to 2 mld euro z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Przeznaczone są tworzenie innowacyjnych produktów lub usług, powstanie i rozwój startupów, międzynarodową działalność małych i średnich przedsiębiorstw, jak też inwestycje w komunikację miejską, drogi i kolej.

Dowiedz się więcej o Programie z publikacji Polska Wschodnia na start! Do pobrania ze strony internetowej PARP – Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości link - tutaj

Zamów EkoUsługę

Rozpocznij

Pomoc Eksperta

Uzyskaj pomoc

Baza Wiedzy

Zobacz więcej